Twijfelfontein - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu Twijfelfontein - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

Twijfelfontein

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

07 Oktober 2015 | Namibië, Windhoek

Twijfelfontein Mowani Camp

Na een klein beetje uitslapen en een heerlijk ontbijtje zijn we uitgecheckt en op weg naar onze volgende bestemming. We gaan naar Twijfelfontein. Net buiten het kamp komen we een stilstaande jeep tegen met mensen met camara’s. Deze stonden bij het hol cq nest van de aardwolf. Deze hebben we gisteren helaas niet gespot maar wel het nest gezien. Even stoppen en kijken wat ze aan het doen zijn. Even een praatje en ja hoor kan niet missen. Hollanders !! Het was Freek Vonk met zijn crew. Deze hadden nachtopnamen gemaakt van de aardwolf. Je komt ze ook overal tegen die hollanders! Leuk ook weer meegemaakt. Op weg naar de volgende grote plaats om boodschappen te doen. In Omaruru hebben we de Spar opgezocht en inkopen gedaan voor de volgende 3 dagen. We zullen dan op campsites staan waar geen winkel in de buurt is.
Op weg naar onze vogende bestemming op ongeveer 250 kilometer afstand. Hier rekenen ze niet in kilometers maar in tijd. We hadden gedacht hier ongeveer 4 uur over te doen. Dat is ook aardig uitgekomen. Er was een weg van over de 100 kilometer bij die zeer een tonig was. Niet met asfalt maar gewoon gravel. Dat is dus snelheid aanpassen en gaan. Het landschap veranderde tijdens onze tocht. Het weer meer bergachtig. Ook werd het wat groener, heel lichtgroen maar toch nog steeds dor. ( Er is ons verteld dat het in 3 jaar niet heeft geregend, behalve toen wij net aankwamen toen is er iets regen gevallen) de bergen zijn hier niet te vergelijken met Oostenrijk of Zwitserland, hier is het net alsof de berg handmatig is gemaakt door allemaal stenen op elkaar te leggen. En natuurlijk zijn ze rood zoals de aarde hier overal is gekleurd.
Aan gekomen op onze campsite wisten we niet wat we zagen. Hier houdt de wereld op. We zitten in de middle of nowhere.we hebben geen stroom en onze douche is koud. Maar daar kwam de man van de receptie hij kwam met een kruiwagen vol hout. De geiser werd opgestookt met hout en zo hebben we toch een warme douche. De braai wordt ook opgestookt en het vlees van 1.5 kilo wordt erop gelegd. Het wordt al aardig donker. We zitten nu echt in donker. We stoppen met schrijven want het toetsenbord is niet meer te zien. Tot morgen!

• 13 Oktober 2015 - 10:12

Lars:

Daargaattie, daargaattie, daargaattie! Ik steek hem in zn rug! :D

Volgend jaar ga ik ook mee!

• 13 Oktober 2015 - 17:16

Kevin:

Ik ook!

• 16 Oktober 2015 - 20:41

A3/Monique:

Die campsites, zijn die met een hek er omheen?? Of is het voor elk dier te bereiken? Jaren niet geregend??? Nou hier zouden we dat wel weer even willen, geen regen. Het zal wel tegenvallen als jullie terugkomen. Ik vind het gezellig....openhaardje aan, kaarsjes aan, lekker vroeg donker, knus, herfstgerechten maken..... maar ik weet dat sommige mensen dit heel anders beleven. We zijn erg nieuwsgierig trouwens naar die foto's van de sterrenlucht....is het gelukt???