Khowarib - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu Khowarib - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

Khowarib

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

09 Oktober 2015 | Namibië, Windhoek

Khowarib Community Camp

De zon scheen alweer vroeg vanmorgen. Ook de vogels maakten ons wakker met hun getsjilp.Na ontbeten te hebben weer op weg. Voor vanavond wederom geen camping geboekt. We gaan eerst op weg om bij de community camping een plaatsje te boeken.
Hier kan je niet van te voren iets vastleggen. Na ongeveer een klein uurtje te hebben gereden kwamen we aan bij Khowarib. Hier is een afdeling met lodges en campsites, maar wij gaan naar de community campsite. Na een echte gravelweg worden we begroet door een zeer aardige maar roetzwarte dame. Natuurlijk waren we van harte welkom en hebben we ons plaatsje voor vanavond uitgezocht. Een plekje met uitzicht over de rivier. Nou ja rivier een smal stroompje. Maar er stroomt water door en dat vinden we al bijzonder!.
We betalen ( voor 4 personen en 2 auto’s betalen we € 23. dan hebben we geen stroom en komt ze de geiser weer aansteken met hout om het water te verwarmen) maar wel een geweldig uitzicht over de bergen en de rivier. Vanmorgen liepen zelfs de bavianen hier rond.
Ons doel van vandaag was om een 4x4 route te gaan rijden met na ongeveer 15 km een geocach( schatzoeken met GPS).
Op weg, al snel kwam er een eerste opstakel om te nemen met de auto, er kwamen net een aantal wandelaars langs welke zijn gestopt om te zien hoe onze mannen die berg nemen. En dat ging perfect. Op ons dooie gemak zijn we de route gereden. We zijn door water, door mul zand over stenen langs afgronden omhoog en omlaag gereden. Af en toe best spannend. Op een gegeven moment wisten we het niet meer, eigenlijk moesten we door de rivierbedding gaan rijden. De GPS raakte zelf ook aardig van slag.. We waren ondertussenal ruim 2 uur onderweg. Helaas de cach niet gevonden maar wel terugegaan.. Op de terugweg nog gestopt bij een stalletje welk eigengemaakt dingen verkochten. Toen wij stopten kwam er al snel een mevrouw aangelopen in zeer kleurrijke jurk .W hadden nog sleutelhangers met delftsblauwe klompjes eraan. . Er liepen ook 2 mooie zwarte kindjes bij haar deze hebben we de sleutelhangers gegeven. Ook ma wilde er graag een hebben. OK zij kreeg nummer 3. zo zijn we gelijk door onze sleutelhangers heen maar goed we hopen dat ze er blij mee zijn. Trouwens die kinderen staan geweldig op de foto welke we jammergenoeg niet kunnen plaatsen. ( deze verslagen schrijven we onderdweg en mischien tegen de tijd dat we dit kunnen plaatsen lukt het met de foto’s ook)
Het is toch altijd net alsof de terugreis sneller gaat dan de heenreis. We wisten nu natuurlijk ook welke opstakels we tegen zouden komen op onze trip. Allemaal heelhuids teruggekomen. Maar wel dik onder het stof. Lekker wezen lunchen bij de lodges. Daar hebben we heerlijk in de schaduw gezeten en nagedacht en gepraat over weer een bijzondere dag.. Het landschap is zo mooi en zeer afwisselend. Van hoge bergen tot een kleine waterval waar alles groen omheen was. Dat was zo leuk , het was net een oase in de woestijn. Zomaar midden in het dorre landschap ineens water en een mooi stroompje wat uitmonde in 4 kleine watervalletjes. Een geweldig mooi plekje. De bergen hier zijn echt rotsen en natuurlijk weer rood van kleur. Zeer ruig om te zien, maar echt een geweldig uitzicht.
Dit stukje schrijven we op onze campsite met een uitzicht over de bergen. We horen verder niets alleen de wind. We hebben een eigen toilet en douche. Maar het leuke is dat gebouw is gemaakt van bamboestokken en als je onde de douche staat of op de pot zit heb je geen raam , maar gewoon niets, je kijkt zo over het dal heen. Een ervaring voor ons allen. Weer eens iets anders om tegen aan te kijken. Thuis zien we altijd diezefde kalender hangen als we op de pot zitten.
Zo het vuur wordt opgestookt en klaargemaakt om te gaan braaien. Eet smakelijk!

• 14 Oktober 2015 - 19:46

Patricia De Vries:

Very interesting and how you go into so much detail - geweldig! I'm enjoying every report!

Enjoy the rest of your holiday-well done!

Best wishes,
    Patricia

• 16 Oktober 2015 - 21:19

A3/Monique:

toch wel een foto genomen van het uitzicht op de pot?? Kan je misschien een leuke poster voor op je eigen wc-deurtje van laten maken?? Ik google wat af hoor met al de namen.....ik heb zelfs het zwembad gezien, maar geen zwemmers.....De GPS doet wel zijn werk begrijp ik....leuk hoor....heeft-ie ook wat te vertellen als-tie thuis komt.....ik ga gauw naar het volgende verslag....