elephants rush - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu elephants rush - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

elephants rush

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

10 Oktober 2015 | Namibië, Windhoek

Vanmorgen de wekker op 6.45 uur gezet, we moesten vandaag een eind rijden dus bijtijds vertrekken. Dat hebben we ook gedaan, om 8 uur was alles ingepakt we hadden ontbeten . Op weg naar de grote stad! Lang geleden dat we echt in een stad zijn geweest. We moesten daar inkopen doen voor de volgende 3 dagen. We gaan het grote natuur en wild park ETOSHA in. Na een paar uur rijden kwamen we aan bij Kamanjab. Hier stoppen we om te tanken (diesel en geld) en inkopen te doen. We gaan naar de buurtsuper, want meer was er niet . Het is meer een gemeenschap dan stad. Maar goed we kunnen tanken bij Shell en boodschappen doen. Bij de buurtsuper lopen de locals rond. Wij kunnen bijna alles krijgen behalve vlees. Er ligt wel wat maar waarschijnlijk is onze maag daar niet tegen bestand. Onze neus in ieder geval niet, wat stinkt dat vlees. Dat gaan we dus niet kopen.. Ernaast is een meathal. Daar maar even kijken. Wel ook dat is twijfelachtig. We gaan voor een zak met bevroren kip. Nu gaan we tanken, dat kan alleen maar contant betaald worden. Dus eerst naar de ATM naast de Shell. Het blijkt dat hier ook een supermarkt is. Met iets betere kwaliteit. Goed, ook daar lekker vlees gescoord. Na tanken weer naar de ATM . Je kan maar 1500 namibische dollars pinnen. Dat is ongeveer 100 euro. Het zijn net lires je hebt een portemonne vol met geld wat weinig waarde heeft. O ja, en nog een badpak voor Corine gekocht, zij is deze vergeten mee te nemen, en bij volgende campsites is een zwembad. Er was niet veel keus maar goed voor € 3.50 kan je er ook geen buil aan vallen.
Het leuke voor ons was hier wel dat er veel Himba vrouwen lopen in dit plaatsje. Himba is een stam waar de mensen zich insmeren met de rode klei. De vrouwen hebben alleen een lendedoek om en prachtig ingevlochten haar. Een geweldig fotoobject, maar niet de lef om ze aan te spreken en te vragenn voor een foto. Goed misschien komt dat nog. We zijn trouwens verschillende keren onderweg aan gehouden bij een gate om de banden van de auto te onsmetten. Ook moesten we zelf met onze schoenen door een bak lopen. Dit alles tegen mond en klauwzeer., we hebben verschillende kerfen de overgang van wild naar veeteelt meegemaakt. Trouwens die veeteelt bestaat uit koeien en geiten. Deze lopen gewoon in kudde’s over en langs de weg.
Goed eerst even nog lekker wezen lunchen en toen op weg naar Etosha. Na een weg met asfalt( = lang geleden) kwamen we aan bij de gate. Hier moesten we ons inschrijven, en dan door naar het volgende kantoortje om weer alle gegevens te noteren en te betalen. Echt op z’n Afrikaans. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan. We zijn in Etosha.. Het duurt even voor we het eerste wild zien, maaar dan zien we hele kuddes met impala’s en zebra’s. Geweldig om te zien. We gaan iets drinken bij Dolomieten Camp. Dit zijn allemaal mooie lodges. Maar wij komen hier voor een cach. En inderdaad boven op de rots ligt deze. Onze mannen waren naar boven geklommen. Daar kwam een medewerker van het kamp. De mannen moesten onmiddelijk naar beneden komen!!! Wij uitgelegd wat ze aan het doen waren. Eerst geloofde hij ons niet maar na het GPS getoond te hebben vond hij het toch wel erg leuk! Hij wist er niets vanaf. Heel toevallig liep er een meisje langs en vroeg of wij een geocach hadden gevonden. Ze had ons erover horen praten. Dus wederom een bewijs dat we de medewerker niet in de maling namen. Hij vond het toch wel heel erg leuk.
Goed opweg naar onze campsite. Nu zagen we olifanten, kudu’s en orynx. Dat is een zeer mooi en groot grijs hert. Met een geweldige paar hoorns. Aangekomen op onze campsite mochten we naar plaats 3. Het is prima, maar we hadden er meer van verwacht. Dit is een nieuwe campsite, maar waar we gisteren zaten hadden we het beter dan nu. Nu is er een gebouw met douches en toiletten, zelfs een keuken gebouw. Dat ziet er trouwens wel prima uit. Maar goed het vuur is weer opgestookt, we gaan onze sirleon braaien. Vanavond nog naar de waterhole hier vlak naast. We hopen dat er water instaat en dat er inderdaad dieren komen drinken.
Tot morgen!

• 16 Oktober 2015 - 21:28

A3/Monique:

weer even gegoogled op de naam van dit park, maar wat is dat mooi zeg!!! Ik zie allerlei grote beesten, prachtige vergezichten, beelden die ik alleen maar ken van natuurfilms op TV, zoals de Migration. Als ik die verhalen lees over het vlees zou ik voor 3 dgn vegetarier zijn denk ik. Ik heb die foto's van de Himba- vrouwen gezien, mooi. Orynx....zijn dat ook niet die dieren waar altijd vogels op de rug zitten??? Je gelooft je ogen toch niet als je dat allemaal life ziet!!!! Sirloin steak ook opgezocht....ik zeg...doe mij ook maar een stukkie....mmmmm