Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

Tafelberg

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

18 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Afgesproken was dat we vanochtend om half 9 zouden ontbijten, want vandaag gaan we naar de Tafelberg. En daar moeten we niet te laat naartoe gaan. Het is tenslotte zondag, dus het zal best druk worden. Mieke, Gerrit-Jan en Steven waren al om 08.00 uur vertrokken om te kijken of ze ergens eieren konden scoren voor het ontbijt, want die waren we gisteren vergeten te kopen. Helaas ging de winkel pas om 09.00 open, dus ontbijt zonder eieren. Dan morgen maar. Na het ontbijt op weg naar de Tafelberg. Er stonden al aardig wat auto’s geparkeerd. Jaap en Gerrit-Jan hebben ons bij de ingang afgezet en zijn toen de auto weg gaan zetten. 7 kaartjes gekocht en toen we compleet waren zijn we naar boven gegaan. Daar brengt een kabelcabine de mensen naar boven. Het is een ronde cabine waarvan de bodem ronddraait, dus automatisch krijg je op weg naar boven de hele omgeving te zien. Prachtig. En eenmaal boven is het eigenlijk allemaal niet te beschrijven. Wat een prachtig uitzicht, waar je ook kijkt. En dan blijkt dat de Tafelberg echt plat is. Best een gekke gewaarwording. Overal zijn paadjes waar je kunt wandelen met prachtige begroeiing en mooie uitkijkpunten. Ook zagen we nog wat Dassies, een soort marmot-achtige dieren. Tussendoor moest er natuurlijk ook nog een cache opgepikt worden en dit was wel een hele mooie. Het was een electriciteitskastje wat opengemaakt kon worden en binnenin zaten 1 grote doos en 4 kleine doosjes. De grote doos was de basisdoos met allerlei leuke dingen erin. De andere doosje waren onderverdeeld in Oceanië, Noord- en Zuid-Amerika en Afrika. Als je een trackable had kon je kiezen waar deze naar toe kon. Gerrit-Jan en Mieke kozen ervoor hun trackable naar Noord-Amerika te laten gaan. Dus nu maar afwachten wanneer hij daar terecht komt. Hierna zijn we nog een stuk de berg opgewandeld en langzaam zagen we de wolken over de berg komen. Wat een apart natuurverschijnsel. Het leek wel op een vertraagde waterval. Je kon ook merken dat het harder ging waaien en frisser werd. We hebben gelukkig nog wel lekker in het zonnetje wat kunnen eten en drinken en daarna zouden we langzaam naar beneden gaan, omdat we nog op bezoek gingen bij een oude schoolvriend van Gerrit-Jan. Jaap, Steven en Gerrit-Jan gingen de auto halen en er werd afgesproken dat de rest bij de hoek van de straat zou wachten. Mieke en Corine gingen nog wat foto’s maken. Wilma en Dick waren heel druk met de geocaches, want Wilma is inmiddels ook door het virus gegrepen. Mieke en Corine stonden netjes zoals afgesproken te wachten toen de auto arriveerde, maar Wilma en Dick waren nergens te bekennen. Na een aardige tijd te hebben gewacht en waarbij de parkeerwachter zelfs kwam vragen of we weg wilden gaan, is Jaap maar eens gaan bellen met Wilma. Wat bleek, het stel was de weg al helemaal afgelopen naar de parkeerpla,ats beneden, omdat ze daar een cache hadden ontdekt. Het moet niet gekker worden.
Wel rond drie uur werden we verwacht bij de familie Finlay . In de tijd daartussen zijn we langs de kust gereden richting Muisenberg. Een vreselijk mooi route langs de kust. Vele uitzichtpunten, waar we ook zijn gestopt. Toen afgeslagen het binnenland in en op weg naar de familie waar GJ vele uren heeft doorgebracht toen hij nog in zuid Afrika woonde. Een hartelijk en goed weerzien. Natuurlijk wat oude koeien uit de sloot gehaald. Na een lach en natuurlijk een enkele traan teruggereden naar ons appartement. Piza’s bestellen lekker eten en ons stukje schrijven. En niet te vergeten plannen maken voor morgen.

• 18 Oktober 2015 - 21:30

A3/Monique:

Wat een mooie beschrijving van jullie tocht naar en op de Tafelberg. Die wolken lijken me inderdaad een bijzondere belevenis. wij hebben zo'n sprookjesmoment in Italië beleefd toen 's avonds na zonsondergang vuurvliegjes uit de wijngaard tevoorschijn kwamen.... Zijn nu alle TB's gedropt??? Hebben jullie je eigen TB bewaard voor het Tafelbergmomentje? Goh ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Nu maar hopen, dat Wilma, nu ook ziek door het virus, niet stiekem jullie coin eruit haalt en ergens anders dropt. Nog een week genieten van en met elkaar. Doeidoei

• 18 Oktober 2015 - 21:54

Vermaat En Van Der Hoeven:

Ja onze eiegen coin is gedropt. We hebben er nog 1 over. Een duitse!

• 18 Oktober 2015 - 22:01

Margriet EnAad Groenewoud:

Wat hebben jullie geluk gehad dat je zo snel naar boven kon. Wij hebben toen twee dagen moeten wachten vanwege te veel wind waardoor de cabines niet naar boven konden. De derde dag was de allerlaatste van ons verblijf daar en gelukkig hadden we vooraf kaartjes gekocht. De wachtrij was toen drie uur!
    Maar het is inderdaad een fantastisch uitzicht daarboven en wat is ie plat he?
    Heel benieuwd naar je volgende verhaal!
    Groetjes!!!