blaauwbergstrand of blaauwbekstrand - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu blaauwbergstrand of blaauwbekstrand - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

blaauwbergstrand of blaauwbekstrand

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

21 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen ontbeten met een jarige aan tafel. Wilma is vandaag jarig.Nog even iets vertellen over dit appartement. Het is een mooi appartement met een prima keuken, alleen geen afwasmachine. Maar daar hebben ze hier iets anders voor. Alle afwas stapelen we op naast de afwasbak. Dus echt alle afwas. Borden, bestek en kopjes echt alles. Wij gaan na het ontbijt op stap en laten alles staan. Als we in de namiddag terug komen is alles afgewassen, afgedroogd en weggezet. Een onzichtbare afwasmacine die ook zelfstandig alles wegruimd. Dat hebben ze in Nederland nog niet uitgevonden., en helemaal niet als je in een appartement zit. Zo wordt ook je bed opgemaakt en de handdoeken verwisseld. Wel even iets anders dan toen we in Namibie zaten. Daar deden we een antal dagen met de handdoeken waarna we deze gewoon hebben weggegooid. We hadden speciaal handdoeken meegenomen naar Namibie om daar te gebruiken en ook achter te laten.
Vandaag wederom naar Blaauwbergstrand gegaan .Nu gelukkig met een blauwe open hemel. En een prachtig uitzicht op de Tafelberg. De atlantische oceaan is koud en dat was heel duidelijk. Verder als pootje baden zijn we niet gekomen.. Net als bij Muizenberg. Ook dit ligt aan het strand maar is bekend om zijn gekleurde badhuisjes. Helaas zijn deze huisjes een beetje verwaarloosd , maar toch een leuk foto object. Van Muizenberg naar de Bo Kaap gereden. Dat is een wijk in Kaapstad ook met gekleurde huizen. Maar nu echte huizen. Leuk om te zien, en we waren duidelijk niet de enige toeristen.
Naar ons appartement terug gereden en lekker wezen zwemmen in het zwembad aan de overkant van de weg. De entree is 20 rand dat is ongeveer € 1.40. een heerlijk groot zwembad.
Daarna naar de Spur, dat is een keten restaurant met heel veel vlees. De heren hebben ervan genoten ( en de dames natuurlijk ook).

• 22 Oktober 2015 - 20:35

Henny En Hans:

Lieve mensen, wat een ervaringen!!!! Dit kunnen ze je nooit meer afnemen. Wij genieten elke keer weer mee en zijn dan even weg uit het koude en natte Nederland! Dikke kus voor alle moeite om het met ons allen te delen. Groetjes van Henny en Hans

• 22 Oktober 2015 - 22:26

Joop En Coby:

Wie verre reizen maakt kan veel verhalen, nu dat kunnen jullie zeker. Waanzinnig genieten van natuur en alles daarom heen. Wat een reiservaringen, Fijn om dat lezend mee te makes maar zijn uiteraard benieuwd naar jullie foto,s en verhalen. Nog fijn even de laatste dagen door en dan veilig naar huis. Groetjes van Joop en Coby

• 22 Oktober 2015 - 22:30

A3/monique:

De enige foto die te zien is is inderdaad een leuk foto-object, de gekleurde strandhuisjes. We worden zo wel nieuwsgierig gemaakt naar de rest. Heeft GJ zijn Zuid-Afrikaans ijsje al op? Het was toch een bepaalde ijssmaak die hij daar ALTIJD moest proeven?? Doe mij ook zo'n afwasmachine.....ach misschien heb ik die al een beetje.....op bedden opmaken na dan hahahahaha. Ik ga gauw de volgende lezen. Wij gaan de komende week genieten van de herfstkleuren en -geuren op de Veluwe met de familie. Kunnen jullie je waarschijnlijk helemaal niet voorstellen als je zo lekker in het zonnetje zit in je korte broek!!

• 08 November 2015 - 12:30

Marjan Van Baarlen:

Hoi Mieke,
    Ik heb genoten van de verslagen en mooie foto,s,wat hebben jullie genoten
    Leuk dat ik mee mocht kijken,bedankt groetjes Marjan