de laatste dagen van onze vakantie - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu de laatste dagen van onze vakantie - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

de laatste dagen van onze vakantie

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

26 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Wel vrijdag was alweer de laatste dag in Kaapstad. Na bij het ontbijt al de restjes te hebben opgemaakt, weer in de auto. Op naar Signal Hill. Deze bergr cq. heuvel kigt naast de Tafelberg. Er moest hier nog een geocach liggen met een trackable hotel. Daar kan je bepaalde coins in achterlaten welke je dan de hele wereld kan over laten gaan. We hebben de caches gevonden maar er zaten geen coins in. Wel hebben we er achtergelaten. Op Signal Hill heb je een geweldig uitzicht over Kaapstad en natuurlijk de beroemde platte berg. Het weer was nog fantastisch en de wandeling prima. En wederom walvissen gezien dat blijft toch bijzonder,
De auto weer ingeleverd bij het verhuurbedrijf en op naar het vliegveld. We wilden nog wel even iets eten maar niet te veel. We besloten gewoon koffie met een stukje taart te nemen. Wel dat stukje bleek een complete maaltijd te zijn. We hadden alle 7 een stuk taart , maar niemand van ons heeft het helemaal opgegeten zo groot waren die stukken. Overigens wel erg lekker. Terug naar Lanseria gevlogen, daar ging het zo snel, dat we om 5 voor 6 zijn geland en on 10 over 6 stonden we al buiten met onze bagage. Buurman Neil stond al op ons te wachten, thuis bij Jaap en Wlma nog even lekker een slobberwijntje genoten en op naar onze laatste nacht in Zuid Afrika.
De volgende ochtend nog wat boodschappen gedaan en nog naar de Kromdraai goudmijn geweest. Een leuke kleinschalige goudmijn dicht in de buurt. Thuisgekomen toch maar begonnen aan de koffer inpakken. De mannen hebben nog even naar het rugby zitten kijken, de WK is bezig in hier in Zuid Afrika zeer populair. Wij hebben het voetballen en hier is het rugby of cricket. Met 2 auto’s naar het vliegveld. Het inchecken ging zeer vlot. Gelukkig niet een koffer met overgewicht dus prima. Met z’n allen nog koffie gedronken en toen maar gegaan. Dat afscheid nemen blijft moeilijk. Er zijn toch weer tranen gevloeid. Maar goed, ook dat hoort erbij.
De terug vlucht hadden we in het begin aardig wat turbulentie. Het leek wel een 4x4 weg zeer hobbelig. Dat slapen blijft een drama in zo’n vliegtuig maar ook dat hebben we weer doorstaan. Op Parijs hadden we 1.10 uur de tijd voor de overstap. Lijkt veel, maar dat was net genoeg. Op Parijs ga je ook met de metro naar de volgende terminal, dus kan je nagaan hoe groot dat dat vliegveld is. Bij de douane en de security was het wel even wachten. Voor winkelen hadden we (helaas) geen tijd. Direct door naar F33, door naar Amsterdam. Daar stonden de kinderen al op ons te wachten. Ook weer heerlijk om die te zien en weer terug in eigen land te zijn.
We hebben met z’n allen een heerlijke vakantie gehad. Veel gezien, veel gedaan, vele kilometers gedreden, 8x in een vliegtuig gezeten, heerlijk gegeten, veel gelachen, ook gehuild.en waarschijnlijk nog weken nodig om alles in ons hoofd op een rijtje te krijgen.
Deze verslagen waren (hopelijk) voor jullie erg leuk om te lezen, maar ook voor ons is het ideaal om terug te lezen. Als je ons vraagt wat heb je de derde dag gedaan, dan weten we dat niet meer. Het lijkt of we heeeeeeel lang zijn weggeweest. Dus het is zeker prettig voor ons om alles te kunnen terug lezen.
Ook de reacties die we van vele van jullie hebben gekrgen was erg leuk om te lezen. Nu eerst de foto’s uitzoeken en dan een fotoboek maken, dat zal een aardige klus worden!

Bedankt voor het lezen van onze reis door Zuid Afrika en Namibie!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dick & Corine
Gerrit-Jan & Mieke

• 26 Oktober 2015 - 11:24

Patricia De Vries:

Ik heb genoten van jullie verhalen. Wanneer gaan jullie weer?
    Have a good flight home!

• 26 Oktober 2015 - 11:28

Betty En Bram Biesen:

Hartelijk bedankt voor de mooie stukjes. Het was fantastisch. Nu weer lekker in ons eigen
    kikkerlandje inderdaad ook leuk. Nogmaals bedankt.

• 26 Oktober 2015 - 13:27

A3/Monique:

We vroegen ons al af wanneer jullie weer zouden thuiskomen, want het zou nu zo ongeveer moeten zijn, tenslotte konden we de GPS net niet overdragen kon ik mij herinneren. Wat gaat de tijd dan snel he....je kijkt er maanden naar uit, de voorbereidingen zijn al een feest, maar dan voor het echie.....met alles wat jullie gedaan hebben is het inderdaad goed dat je een blog kan bijhouden. Ik weet niet hoe jullie dat ervaren hebben maar wij hadden soms het gevoel, dat een belevenis in een andere vakantie had plaatsgevonden terwijl het toch echt in dezelfde vakantie was. Je maakt in 3 weken tijd zoveel verschillende dingen mee. Ja en ook de reacties van iedereen lezen blijft leuk, merk je toch dat mensen je volgen en geïnteresseerd zijn. Een blog scheelt ook 'vertellen'. Bij thuiskomst kan je verder in je verhaal. Nou WELKOM THUIS allemaal en kom maar op met de foto's.....

• 26 Oktober 2015 - 18:17

Rob:

Hartstikke leuk allemaal om te kunnen volgen op deze manier.

• 27 Oktober 2015 - 20:18

Hugo Sluimer:

Was leuk om op deze manier jullie reis te volgen. Succes met het maken van het fotoboek.