Reis naar en aankomst in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu Reis naar en aankomst in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

Reis naar en aankomst in Zuid-Afrika

Door: Mieke en Corine

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

03 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Vandaag is ons grote avontuur begonnen. Om 16.00 de trein genomen vanaf Barendrecht richting Schiphol. Na wat kleine strubbelingen konden we toch nog onze koffers kwijt. Daarna in de lange rij voor de douane, maar eenmaal daar doorheen hadden we nog aardig wat tijd over om iets te eten en even lekker rond te lopen. Op tijd vertrokken naar Parijs waar we over zouden stappen op het vliegtuig naar Johannesburg. We hadden daar 1 uur en 3 kwartier te tijd. In die tijd hebben we een Duits kindje gered dat haar moeder kwijt was, uiteraard gebruik gemaakt van het toilet en nog even iets gedronken.
Daarna richting gate waar onze Airbus al op ons stond te wachten. Onze stoelen stonden op de 1e verdieping bijna achteraan. Wel lekker 2 aan 2 en een baggageruimte naast onze stoelen. Heel makkelijk, vooral omdat we ook wat spullen op de deksel konden leggen. Om 23.30 stegen we op en werd er als snel een warme maaltijd geserveerd. Lekker wijntje erbij. Koffie na. Daarna konden we onze ogen gaan sluiten, wat niet echt meeviel. Maar uiteindelijk hebben we alle 4 toch wel wat kunnen slapen. Na een rustige vlucht, zijn we een kwartier eerder geland dan gepland. Op het vliegveld mochten we eerst nog een formulier invullen ivm met ebola. Daarna een scan om te zien of we koorts hadden en toen naar de douane. Toen we bij de bagageband aankwamen, lagen er nog 4 koffers op de band. Gelukkig waren dat onze koffers!! Jaap stond al op ons te wachten. Alles in de auto geladen en op naar “huis”. Daar werd we hartelijk ontvangen door de rest van de familie. Eerst onze koffers leegemaakt voor alle cadeau’s en lekkernijen die we meegenomen hadden. Na even lekker gezeten te hebben, zijn we gelijk maar even naar Craddleston Mall gereden voor een lekker ijsje.Dit wordt een klein winkelcentrum genoemd, maar is grote dan Zuidplein. Daarna kwam de man met de hamer en zijn we bij terugkkomst even een uurtje gaan slapen. We moesten natuurliijk fit zijn voor het concert van Gert Koevert, een nationale bekende zanger. Dit was een Barnyard Style concert voor het goede doel, georganiseerd door Steven. Barnyard Style betekent dat iedereen zijn eigen eten en drinken meebrengt. Het concert was leuk met voor ons ook zeker herkenbare nummers. Mieke en Gerrit-Jan hebben zelfs klassiek gedansd, een Foxtrot. Tegen 22.00 waren weer thuis, nog even een wijntje gedronken en toen naar bed. Heerlijk geslapen.

• 03 Oktober 2015 - 18:50

Wim En Nelly:

Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Morgen een geweldige dag toegewenst.
    Dat wordt voor Corine wel heeel bijzonder. Om nooit weer te vergeten.
    Alvast heel veel plezier toegewenst.
    Wim en Nelly

• 03 Oktober 2015 - 19:10

A3/Monique:

Al lezende verwachtte ik eigenlijk al het eerste verhaal wat alleen jullie weer kan overkomen, bv de douane pakte mijn paspoort en toen bleek ik het oude paspoort meegenomen te hebben of alle koffers op 1 na zijn goed aangekomen.....maar gelukkig hebben jullie een gewone rustige relaxte reis gehad. Ik realiseerde mij bij het lezen van uitpakken cadeaus en lekkernijen dat ik helemaal vergeten ben te vragen of ik die enorm lekkere bijzonder smakende stroopwafels nog had moeten kopen.....maar ja te laat nu.....ik eet ze nu zelf wel op....smaksmaksmak........heeee veel plezier met de volgende ervaringen....trouwens waar zijn de foto's???

• 03 Oktober 2015 - 19:50

Ria De Kok:

Heeeeel veel plezier daar!

• 03 Oktober 2015 - 21:00

Wilma:

Wat hoor ik nu van die stoop wafels? ???
    Dat kan toch niet!!!!!
    Nou Monique dan moet jy maar gouw even langs komen!!

• 04 Oktober 2015 - 09:28

Kevin: