waterfront, voltruisfarm en wijnproeven - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu waterfront, voltruisfarm en wijnproeven - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

waterfront, voltruisfarm en wijnproeven

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

20 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteren hadden we besloten om lekker te gaan winkelen in de gigantische shoppingmall Waterfront. Dit is vrij groot., niet alleen winkels maar ook zeer veel eettentjes. En een heel mooi aquarium. Daar zijn vissen te zien uit 2 oceanen. De Atlantische en de indische oceaan. Echt heel erg mooi. We hebben ons staan te verbazen over de prachtig gekleurde vissen. Ook werd er met een microscoop uitleg gegeven over plankton en kleine anemonen. Heel interessant. Na het aquarium zijn we opgesplitst. Corine en Mieke zijn in het gezelschap van Steven terug gegaan naar de Mall. De rest wilde nog even een cach scoren. Prima, zo gezegd zo gedaan. Cach gevonden en wat inkopen gedaan.

Vandaag hadden we andere plannen. Na het wakker worden met zeegeluiden eerst een ontbijt. Die zeegeluiden kunnen hier erg luid zijn. Ons appartement is door een weg gescheiden van de zee. Dus die rollende golven zijn erg dichtbij. En geloof maar dat die heel veel lawaai produceren. Bij ons denk je met dat geluid aan heel veel regen, maar hier is het de zee. Vanmorgen trouwens met zeer veel hoge golven. Goed, met z’n allen in de auto en op weg naar de volstruisfarm( afrikaans voor struisvogel). Daar kregen we een hele tour en uitleg over struisvogels. We hebben ze gevoerd geaaid en erop gezeten. Wist je dat 1 struisvogelei evenveel is als 24 kippeeieren? En de struisvogel vermaalt zijn eten door stenen in te slikken.
Na de volstruisfarm op naar de Paarl voor een wijnproeverij. Eerst maar wat gegeten, we moesten tenslotte toch een bodempje leggen. Heerlijk gelunchd en daarna lekker 6 wijnen met eventueel wat kaas kunnen proeven.
Ons laatst doel van vandaag was Blaauwbergstrand, dat is het strand aan de andere kant van de baai waar Kaapstad aan ligt. Je hebt dan een prachtig uitzicht met de Tafelberg op de achtergrond. Hoe dichter bij we kwamen hoe mistiger het werd. En jullie raden het al, het zat dus potdicht. Niets te zien, we konden amper de zee zien, Blaauwbergstrand was veranderd in Blaauwbekstrand. Goed morgen maar opnieuw proberen. Wat boodschappen gedaan, teruggeredden en lekker met z’n allen gegeten.
Slaap lekker!

• 20 Oktober 2015 - 21:26

Wim En Nelly:

Goh, dat jullie op een struisvogel hebben gezeten. Wat weer een belevenissen. En.... wat we ook zo leuk vinden is dat jullie steeds weer "schatten" weten te vinden. Maar goed dat jullie alles zo prachtig opschrijven want je kunt het nooit allemaal onthouden. Corine maakt vast wel weer een prachtig fotoboek van. Vandaag jullie kaart gekregen. Wat leuk, bedankt.
    Voor nu een lieve groet voor jullie 4 tjes.
    Wim en Nelly.

• 20 Oktober 2015 - 22:12

Marina:

Haai haai.
    Hebben jullie die al gezien? Of dit keer maar niet Mieke en GJ?
    Wij hebben ook vandaag jullie kaart ontvangen. tnx.
    Jullie maken een geweldige reis. Geniet er nog van en tot het volgende verslag.
    gr, Marina

• 20 Oktober 2015 - 22:59

A3/monique:

Leuk om een kaartje te krijgen zeg....dat jullie daar nog aan gedacht hebben met al die belevenissen. Wat een vakantie zo he...olifant aaien, leeuwen zien, giraf zien drinken en nu dan op een struisvogel gezeten en ook erop gebleven??? Ik vind de namen in het Zuid-Afrikaans de leuk klinken en eigenlijk ook wel logisch. Niet dronken geworden?? Jullie blog lezende begrijp ik dat nu meer mensen besmet zijn met het virus Geo hahahah. Inmiddels zijn jullie weken verder in jullie lang naar uitgekeken vakantie.....nog even en dan ....... Dubbel genieten van de laatste dagen daar...... keep us posted....