Okoukuejo - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu Okoukuejo - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

Okoukuejo

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

11 Oktober 2015 | Namibië, Windhoek

Vanmorgen zeer bijtijds opgestaan. Vandaag zijn we in het wildpark dus vroeg in de ochtend en laat in de middag zijn de meeste dieren te zien. Overdag loopt het hier wel op tot zeker 40 graden lekker warm dus, maar te warm om er lang in te verblijven. We gaan vandaag naar de volgende campsite . Okaukuejo. Onderweg zijn we gestopt bij een omheinde picknickplaats daar koffie gedronken. We kregen gezelschap van amerikanen, deze wisten ons te vertellen dat vederop de weg een leeuwenfamilie lag onder de bomen met kleintjes. Goed inpakken en weer op weg. En ja hoor de mannetjes lagen met z’n 3-en onder een boom, de welpen samen onder de boom en 2 vrouwtjes aan de andere kant van de weg. En natuurlijk ook onder een boom. Prachtig om te zien en foto’s van te maken. Verderop was een waterput, vrij groot en daar liep heel veel wild om te drinken. Gnoe’s, impala’s, zebra’s en giraffen. We hebben een tijdje staan wachten in de hoop dat de giraffen ook gingen drinken. Een fantastisch fotomomentje. En ja hoor ons geduld werd beloond. In de hoop dat de foto’s mooi zijn .
Daarna doorgereden naar ons volgende adres. Natuurlijk onderweg nog wild gespot. Ook in het sprookjesbos geweest. Daar staan zeer vreemde bomen die alleen in Namibie voorkomen..
Op het park zijn we lekker naar het zwembad gegaan en lekker op een ligbed in de schaduw gelegen.
Er is hier ook een waterhole vlakbij, daar gaan we dadelijk ook kijken in de hoop daar verschillende dieren te zien. Waar we gisteren waren zijn we ook wezen kijken maar geen wild gezien. We zijnnet reug en hebben heel veel olifanten en 2 neushoorns gezien. Prachtig.
Morgen hoeven we maar 80 km te rijden, maar op dat kamp zijn er verschillendegame drives te boeken. We hopen er nog een mee te pakken.

Marina: ik ga zeker biltong voor je meenemen, komt goed.

• 12 Oktober 2015 - 18:01

Ingeborg Malais:

Ha Corine en reisgenoten,

Wat een geweldige trip maken jullie! En wat een avondturen......dat wordt afkicken als jullie weer terug zijn in het saaie Oud Beijerland waar je misschien, als je geluk hebt, een veldmuisje tegenkomt. Wij genieten hier van jullie verhalen en jullie nog van je vakantie. Keep safe!

Ingeborg

• 12 Oktober 2015 - 18:35

Marrie Groenewoudmar:

Lieve allemaal wat een verhalen en wat beleven jullie veel.En jullie zijn nog niet eens op de helft van de vakantie.Het is indrukwekkend om dit door alles te lezen een beetje te mogen voelen hoe jullie dit in werkelijkheid beleven. geniet er van en veel liefs Ma Gr.

• 12 Oktober 2015 - 18:35

Wim En Nelly:

Wat geweldig jullie verslagen te lezen. Alles wat jullie nu beleven is een ervaring die niemand je meer kan afnemen. Jullie schrijven ook zo mooi, je ziet het helemaal voor je. Nu nog de foto's bekijken. ( lukt nog niet) Maar hopelijk krijgen we dat ook voor elkaar. Voor nu geniet nog een poosje van alle moois. Lieve groet van Wim en Nelly

• 12 Oktober 2015 - 18:56

Henk En Ineke:

Ha Corine, Dick en medereisgenoten,

Prachtig hè al die dieren zo dichtbij, roept mooie herinneringen op.
    We zijn ook zeer benieuwd naar de foto's.
    Ook jullie campingervaringen zijn leuk om te lezen.
    Geniet van elk moment!! Het is zo snel voorbij......

Groetjes en heel veel reisplezier nog,

Ineke en Henk

• 12 Oktober 2015 - 20:14

Joyce Collewijn :

Hi lieve Ger en Mieke,

Wennes heeft het adres van jullie blog gegeven. Wat een avonturen beleven jullie, geweldig en superstoer!! Heb een foto gezien van jullie jeep met jullie tent erop! Heel tof! Heerlijke verhalen om te lezen. Door het te lezen krijg je een gevoel er stiekem bij te zijn! Erg leuk! Ik ga jullie volgen! Heel veel plezier en geniet!
    Dikke kus Joyce

• 13 Oktober 2015 - 00:19

Aukje:

Hoi allemaal.
    Ik heb even een inhaalslag gemaakt met het lezen van de verslagen!
    Maar wat een andere wereld. Het lijkt me heel bijzonder om het zo mee te maken.
    Vandaag wat foto's via facebook gezien. Dan gaat het nog meer leven.
    Stoer zo'n auto met een tent op het dak :)
    Hoe gaat het met het slapen erin?
    Heel veel plezier nog met z'n vieren!
    Xxx

• 13 Oktober 2015 - 09:23

Bram Biesen:

Wat een avontuur fantastisch. Veel plezier nog. Gr

• 13 Oktober 2015 - 12:46

Bob:

Nou luitjes, ik weet niet wat ik lees, het is gewoon teveel om alles in een keer te beseffen. Het lijkt me een geweldige ervaring om zo'n toer te doen.
    Vooralsnog nu op de helft dus nog een heleboel om te gaan ontdekken.
    Nog vele mooie dagen, geniet er van, de foto's zien we later wel.

Dikke kus voor zus,

Big Brother.

• 13 Oktober 2015 - 21:07

Marina:

Hoi hoi,
    Ben jaloers op jullie. Wat heerlijk al die avonturen!!!
    Nu de foto's nog, maar die zien we thuis wel hoor.
    Tnx alvast voor de biltong. Ik dacht: "ik lever maar gewoon een boodschappenlijstje in, hihi"
    gr, Marina

• 14 Oktober 2015 - 12:37

Pa En Ma Gijswijt:

Hallo allemaal.
    Wat een verhalen, leuk om zo mee te genieten. De foto"s zien we thuis wel.
    Vandaag is de dag dat jullie alweer terugvliegen naar Johannesburg. Even uitrusren en dan weer door naar Kaapstad. Nog heel veel plezier.
    Bij ons gaat alles goed ,nergens last van.
    Groeten van Pa en ma.