olifanten en naar kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu olifanten en naar kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

olifanten en naar kaapstad

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

17 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdagochtend lekker geslapen en laat opgestaan. Het was tenslotte weer heerlijk om in een echt bed te slapen. Het waren geweldige dagen in Namibie maar om in de beschaafde wereld te zijn is toch ook wel weer fijn. We zijn tenslotte allemaal verwend. Lekker aangerommeld, de foto’s overgezet en aan de tafel buiten in het zonnetje gezeten.Ondertussen was Katherine zo lief om onze Namibie was te doen, tevens zijn onze schoenen flink geschropt en blinken als ooit tevoren.
Goed in de middag toch maar iets ondernomen. We gaan met Wilma naar de olifanten Sanctury. Daar kan je kennis maken met de olifant. En dat in letterlijke zin. We hebben ze gevoerd, er mee gelopen en er een dikke zoen van gekregen. Ook werd er een hele uitleg over gegeven. Erg leerzaam en leuk om te horen.
Voor de avond hadden we gereserveerd bij de Carnivoor. Een restaurant in afrikaanse stijl en waar heeeeeel veeeeeel vlees wordt gegeten. Het is in de stijl van een grote BBQ, braai dus.Ze komen met van alles langs, en dan moet je niet alleen denken aan rund, kip of varkensvlees. Nee we kregen ook zebra, kudu of impala. Erg lekker en natuurlijk veel te veel gegeten.

Vrijdag was al weken terug vol gepland voor Corine en Dick. Deze zijn wezen golven op de baan vanRuimsig te Roodepoort. De afspraak was in Nederland al gemaakt met kennissen van de golfbaan welke een deel van het jaar in Zuid Afrika wonen. En toevallig erg dichtbij ons logeeradres. Zij werden opgehaald en weer netjes thuis gebracht.
Mieke en GJ zijn eerst voor een pedicurebehandeling gegaan.. Eerst moest het vuil en het gekweekte eelt van Namibie eraf. Daarna nog wat wezen winkelen.
In de middag hebben we Wilma late kennismaken met geocachen. We hebben er weer een stuk of 7 gevonden en kunnen loggen.

Zaterdag ochtend heeft buurman Neil ons naar Lanseria gebracht. Dat is het lokale vliegveld. Na een vlucht van 2 uur en 1600 km verder waren we in Kaapstad. Het is hier erg mooi weer. Dat is het de afgelopen weke nog niet zo mooi geweest. Na de huuraoto te hebben opgehaald zijn we naar ons appartement gereden. Een mooi appartement aan de boulevard. Na de verlate lunch en wat boodschappen te hebben gedaan zijn de dames met Steven naar het strand gegaan. Corine en Mieke druk bezig geweest met foto’s maken van opspattend water en later de zonsondergang. De heren hebben eerst naar de rugbywedstrijd gekeken. Op het ogenblijk zijn er de wereldkampioenschappen. Zuid Afrika speelde tegen Wales en heeft net gewonnen.
We hebben plannen gemaakt voor morgen en gaan zo lekker slapen. Morgen opstaan met het ruissen van de zee.
Ondertussen is het ons deels gelukt om foto's te plaatsen! kijk nog even terug bij de verslagen!

• 17 Oktober 2015 - 22:41

A3/Monique:

Yeeeeeeeh foto's.....eindelijk een blik op de belevenissen.....als ik lees dat het wel weer fijn is om in de bewoonde wereld te zijn en in een echt bed te liggen kan ik me niet voorstellen hoe het dan geweest moet zijn in die 4x4. Wat een vleesvoorraad zeg!!! Zijn alle TB's nug gedropt??? Ook jullie eigen coin??? Jullie hebben zo qua vliegen aardig wat km's weggewerkt. Het rugby is hier dit weekend ook op RTL7 te zien en wordt aardig gepromote. Had nog een appie gestuurd ivm papieren zakdoekjes die hier voor 1 eurootje te verkrijgen zijn....maar GJ gaf aan, dat het niet nodig was...... nemen jullie het er nog maar even lekker van....nog 1 weekje en dan is het luie zweet weer op.....wij gooien hier nog een stukje hout op het vuur.....jullie veeeeeeel plezier!!!!

• 17 Oktober 2015 - 22:43

A3/Monique:

PSje.....slechts 3 vd 6 foto's zijn zichtbaar.....Wilma, Mieke en Steven, spiezen en olifant

• 18 Oktober 2015 - 10:57

Florianne:

Wat een geweldig mooie ondernemdende reis doen jullie, geniet er nog van en plezier met elkaar. Groetjes Florianne