Terug naar Windhoek - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu Terug naar Windhoek - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

Terug naar Windhoek

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

14 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

terug naar Windhoek

Goed vandaag de terugweg naar Windhoek. Vanaf de camping eerst linksaf, even een cach zoeken. En ja hoor al vlug gevonden. Goed toen de reis naar Windhoek. Zeker 300 km rijden wel over asfalt maar wel een saaie weg. Onderweg wel gestopt voor kaffe mit kuchen. Je kon in dit plaatsje heel goed de duitse invloed merken. Alles werd hier in het duits afgehandeld.. Nog even op de GPS gekeken voor een cach en jawel er lag er een op 33 meter afstand. Toch maar even gaan kijken. Echter de cach lag achter een Duits kerkje op een kerkhof. Toch gaan kijken en jawel in de boom gevonden. Goed de laatste kilometers met onze 4x4 auto. Eerst in Windhoek de tank weer vol gooien en dan de auto weer inleveren. Prima, geen schade gereden dus we mochten gaan. We werden weer keurig met een busje naar het vliegveld gebracht. Deze keer eerder dan de afspraak was. Dat is niet echt afrikaans, meestal is de afgesproken tijd dan juist later. Maar dat terzijde.
Na een heerlijk bakkie koffie zijn we ingecheckt en door de douane gegaan. Dit vliegveld was net iets groter dan bij ons Zestienhoven. Er was een klein restaurantje wat geheel vol zat. Niemand ging er weg dus geen plaats voor ons. Wel wezen vragen of we ook in de wachtruimte iets te eten konden krijgen, geen probleem. Het werd keurig gebracht in een doosje. Toch was het zeer smakelijk. We keken even welke rij we zaten. Rij 2 lekker voorin. Goed we gingen boarden. Rij 2 dat was wel erg voorin en business class. Dat kon niet kloppen. Eigenlijk durfden we niet te gaan zitten, we hadden tenslotte gewoon geboekt bij het klootjesvolk. Maar nee, we zaten echt business class. Nou ja dan maar van genieten. Voor Corine was het heerlijk ( niet altijd bleek later) want daar was een flinke migraine bij opkomen zetten. Nog voor het opstijgen kregen we al een drankje geserveerd. En trouwens wat een been ruimte, niet te geloven. Eenmaal in de lucht kwamen ze vragen of we iets uit de bar wilden hebben. Jawel een lekker biertje, een wijntje en een heerlijke Amarulla. Corine wilde haar ogen dicht doen maar eigenlijk kreeg ze de kans niet. Toen werd onze tafel gedekt met een helder wit servet. We kregen het voorgerecht geserveerd. Aangezien we net hadden gegeten hadden we geen van allen honger. Toch lekker gegeten, daarna het hoofdgerecht. We hadden keus uit 4 opties.het moet niet gekker worden. Corine heeft met pijn in haar hart alles af moeten slaan. En natuurlijk een dessert. En misschien nog iets uit de bar? Dat slaan we niet af.. De reis ging op deze manier erg snel en aangenaam.
Jaap stond al op onste wachten, en heeft ons mee teruggenomen naar Krugersdorp. Gelukkig knapte Corine ook weer wat op!
Lekker onder het afdakje in de tuin nog gezellig na zitten praten met een heerlijk slobberwijntje en slapen in een normaal bed. Is ook weer lekker.
Trouwens we weten weer dat het hier flink kan onweren en regenen. Morgen weer een dag.

• 15 Oktober 2015 - 15:37

Bob:

Dick, ben toch ook benieuwd of je hier in Nederland ook over gaat op het drinken van een wijntje.
    Veel plezier daar nog in het ozo mooie Zuid Afrika.

• 15 Oktober 2015 - 15:52

Kevin:

Ma, al beter geworden??? Hoop het wel.

Veel plezier nog in Zuid-Afrika!

• 15 Oktober 2015 - 18:17

Mieke:

Kevin, ja hoor je moeder is al weer aardig opgeknapt. Vanavond gaan we met z'n allen lekker eten bij de carnivoor. een restaurant waar je alleerlei verschillende soorten vlees kan eten. zoals kudu, springbok krokodil enz.

• 16 Oktober 2015 - 09:23

M Groenewoud Schakel:

De dagen zijn aardig gevuld,komen jullie nu een beetjetot rust? Vervelend een migraine aanval in je vakantie maar gelukkig hebben jullie nog ruim een week om te relaxen of niet?veel plezier, Ma xxx

• 16 Oktober 2015 - 21:45

A3/Monique:

wat een prachtig avontuur hebben jullie zo beleefd in Namibië. Nu weer terug in de gewone bewoonde wereld. Volgens mij lijkt het of je de afgelopen dagen in een andere wereld bent geweest. Lekker vluchtje zo.....ook weer meegemaakt. Hopelijk knapt Corine weer op. Wat dat vlees aangaat.....alles geprobeerd of zitten er geen lekkere smaken bij?? Hebben jullie alle indrukken kunnen verwerken???