ballonvaren en voortrekkersmonument - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu ballonvaren en voortrekkersmonument - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

ballonvaren en voortrekkersmonument

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

04 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Vanochtend liep de wekker wel erg vroeg af. Wel om half 4. Om 4 was het nog erg donker, maar wij gingen op weg om met een ballon te gaan varen. In de auto kwamen we allemaal tot onze schrik erachter dat Corine vandaag jarig is. O jee, niemand aan gedacht. Om het goed te maken hebben we met z’n allen Happy Birthday gezongen.
Op de plaats van bestemming aangekomen werden we hartelijk verwelkomd met koffie of thee. Vanaf een terras konden we zien hoe 3 manden aan de ballon werden vastgemaakt en natuurlijk op geblazen. Al vlug mochten we het terrein op om van dichtbij te kijken en foto’s te maken. Helaas is het ons nog steeds niet gelukt om foto’s bij ons verslag te plaatsen.
Maar goed, toen de ballon eenmaal opgeblazen was mochten we met 14 personen erin klimmen.. Daarna de lucht in, wat een belevenis om zo boven de aarde te zweven. We zijn een uur in de lucht geweest. Na een zeer zachte landing stond er champagne en orange juice voor ons klaar. En dat voor 8 uur in de ochtend. We werden met een busje opgehaald en teruggebracht naar ons beginpunt. Daar stond een geweldig ontbijt voor ons klaar. Er was echt van alles tot havermoutpap toe. Dit viel erg in de smaak bij de heren. Er werd namelijk een recept bij gegeven. Je moest er whiskey en slagroom opdoen. Erg lekker dus.
Zo waren we rond 10 uur weer thuis. Nog erg vroeg maar wel een dagtaak achter de rug. Na even gezeten te hebben zijn we weer in de auto gekropen en richting Pretotia gereden. Hier staat het voortrekkersmonument. Hier wordt het verhaal verteld van de boeren die het land innamen van de zwarte bevolking. Een andere kant van het verhaal van Zuid Afrika.
We zijn net terug en allemaal een beetje brak. Zometeen gaan we de koffer pakken om naar Namibie te gaan. We hebben voor vannacht een hotel besproken bijn het vliegveld. Want morgenochtend vliegen we om 6.30 uur naar Windhoek. Het is dus geen uitslaapvakantie.hopelijk kunnen we morgen avond nog iets posten voor jullie, maar we hebben geen idee hoe het zit met internet in Namibie. De tijd zal het leren. Tot morgen

• 04 Oktober 2015 - 18:59

Bram Biesen:

Hartelijk bedankt voor de leuke verslagen. Hierbij willen we ook Corine van harte feliciteren met haar verjaardag. Nogmaals bedankt en nog veel plezier. Betty en Bram. Groetjes

• 04 Oktober 2015 - 22:14

Aad En Margriet:

Prachtig zeg dat je een ballonvaart hebt gedaan. Verjaardagscadeautje!
    Voortrekkersmonument is ook mooi met al die muurschilderingen en koloniale zaken!!
    Veelplezier in Namibie, voor ons een onbekend gebied.

• 04 Oktober 2015 - 23:36

A3/Monique:

vanmorgen vroeg hebben we aan jullie gedacht...zouden ze in de lucht zijn?? Hoe zou het uitzicht zijn? beetje mistig met een opkomende zon? Boven de bomen 'gevaren' ?? Wel een mooi verjaardagcadeau zo!! Ik hou me aanbevolen voor zo'n cadeau!! ja de geschiedenis van ZA kent meerdere kanten.....we hopen, dat en het internet in Namibië werkt en jullie de truc vinden om foto's te uploaden want we zijn me een partij nieuwsgierig!!!! Goede vlucht naar jullie volgende bestemming. Wat hebben jullie in een paar dagen al veel meegemaakt....

• 05 Oktober 2015 - 09:20

Mieke:

Geweldig verhaal, wat heerlijk allemaal.

Het voortrekkersmonument, heel interessant. Wij zijn er ook geweest.
    Lees voorals ook het boek De Boerenoorlog van Martin Bossenbroek, geeft een heel goed beeld van wat er allemaal in Afrika gebeurd is.

kijk uit naar jullie volgende avonturen
    liefs Mieke

• 05 Oktober 2015 - 13:55

Marrie Groenewoud:

lieve luitjes ne de verslagen gelezen en dit is nog maar het begin van alles

• 05 Oktober 2015 - 16:48

H.gijswijt:

Lieve allemaal, in de eerste plaats ons excuus dat we vergeten zijn om jullie allen en vooral Corinne te feliciteren met de verjaardag van Corinne, dus bij deze als nog van harte gefeliciteerd||||| Het wordt nu spannend nu jullie naar Namibie zijn gevlogen. we wachten vol vertrouwen op jullie verslag.
    zo dat was het weer, veel plezier en goede reis groetjes en veel liefs van pa en ma Gijswijt,xxxxx

• 06 Oktober 2015 - 10:24

Marrie Groenewoud:

Lieve luitjes wat een verhalen al en dit is nog maar een begin.Het is wel leuk om elke dag een verslag lezen n een beetje van mee mogen genieten Ik heb een paar foto's bij bob op zijn telefoon gezienVerder wacht ik het maar rustig af op nader bericht Geniet er van heel veel lieve groetjes Ma Gr.xxxxxxxxxx

• 06 Oktober 2015 - 11:09

Karel Enderest Van Vraz:

Challo,challo in Africa,

met beeeejtje vertraging ook van harte geveleceteerd met Corientje verjaardag en veel plezier allemaal samen op Africaanse weg. Groetjes van ons, ahoj Karel