namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

namibie

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

05 Oktober 2015 | Namibië, Windhoek

Erindi Elefant Camp

Nadat we gisterenavond alvast naar het hotel bij het vliegveld van Johannesburg zijn gebracht, begon de dag wederom om half 4. Onze vlucht naar Namibië zou om 06.40 vertrekken en daarom werden we geacht om half 5 op het vliegveld te zijn. Om 04.15 stond ons transferbusje netjes voor de deur en 10 minuten later waren we op het vliegveld. Koffers ingeleverd die netjes net onder de 20 kg. waren en daarna door de douane. Nu op zoek naar een ontbijt. Dat viel niet mee omdat vanwege het vroege uur er nog een heleboel gesloten was. Maar uiteindelijk vonden we een restaurant waar we een heerlijk ontbijt hebben genoten. De serveerster was het bij het afrekenen niet eens met de hoogte van de tip. Het had 10% moeten zijn en wij gaven natuurlijk minder. Toen maar op weg naar de gate. We werden met een bus naar het vliegtuig gebracht en uiteindelijk vertrokken we op tijd. De vlucht zou 1 uur en 45 minuten duren, dus tijd om nog even de ogen te sluiten. Na geland te zijn moesten we in de rij voor de douane. Eenmaal aan de beurt was er even een klein oponthoud omdat de beamte een adres wilde weten waar we verbleven. Maar omdat we gaan rondtrekken hebben we dat niet. Uiteindelijk was het magische woord Etosha. Dit is een natuurpark wat we ook gaan bezoeken.
Bij het vliegveld werden we netjes opgewacht door iemand van het autoverhuurbedrijf. We kregen nog even de kans om geld te pinnen, wat helaas niet lukte. Dan maar op weg naar Windhoek. Dit ritje zou ongeveer 3 kwartier duren. Onderweg zagen we al direct wilde zwijnen en apen die de weg overstaken. Ook nog even een politiecontrole gepasseerd. Dit schijnt heel veel voor te komen, zgn. Roadblocks. In Windhoek stopten we nog even bij een benzinestation met een pinautomaat. Na diverse pogingen kregen Mieke en Gerrit-Jan via de creditcard nog wel geld, maar daarna hield het op. Lichte paniek, maar we zouden het later elders nog wel eens proberen. Toen richting het autoverhuurbedrijf. Heel veel informatie, heel veel papieren in te vullen en heel veel handtekeningen moesten gezet worden. We kregen nog een instructiefilmpje over waar we op moesten letten als we met een 4x4 gingen rijden. Kelly, de nederlandse medewerkster van exploring namibia de reisorganisatie, had kwam ook nog uitleg geven over de route en had een mooie map gemaakt waarin alle info stond. Daarna werd alles uitgelegd over de auto. Hoe alles werkte, hoe de tent in- en uitgeklapt moest worden etc. Dit heeft best wel een poosje geduurd. Uiteindelijk kregen we ook de GPS apparaten en konden we op weg. Eerste stop was de supermarkt waar we voor de eerste dagen levensmiddelen hebben ingeslagen. Gelukkig kregen we hier trouwens wel geld uit de automaat. Toen konden we uiteindelijk op weg naar onze eerste camping, Erindi Camp Site. Het was inmiddels rond 14.00 en we moesten echt wel op weg om er op tijd te zijn. Dwz voor het donker. Uiteindelijk is dat gelukt en waren we er rond 18.00. Op de campsite de auto’s geparkeerd en de tentjes uitgevouwen en ingericht. Even biijgekomen en toen naar de waterplaats om te kijken of er dieren waren. We hadden in de tussentijd al een olifant voorbij zien wandelen, dus de verwachtingen waren hoog gespannen. We zagen 2 nijlpaarden, een krokodil, wat zebra’s en andere hoefachtige dieren, dus dat was niet zoveel. Terug naar de campplaats voor een heerlijke barbecue met een glaasje wijn, terwijl we op de achtergrond een leeuw hoorde brullen. Na de barbecue nog even terug naar de waterplaats, maar daar viel niet zoveel meer te beleven. Uiteindelijk teruggelopen, het trapje naar de tent opgeklommen en lekker gaan slapen.