namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

namibie

Door: Corine en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

06 Oktober 2015 | Namibië, Windhoek

Erindi Elephant Camp

Vandaag eindelijk een keer geen wekker gezet, maar eigenlijk toch zeer bijtijds opgestaan. Lekker buiten aan de picknicktafel ontbeten en een bak koffie gedronken. Alles opgeruimd en de daktent ingeklapt. Klaar voor een nieuwe dag. Eerst naar de receptie, gisteren hadden we gevraagd om een night drive. Dat was ook vanavond van 9 tot 12 gaan we met een ranger in een jeep op zoek naar wilde dieren. Ook een permit gekocht voor het privaat reservaat Enrini.
Een beetje de route uitgestippeld en op weg.
( ik ben even van mijn verslag afgeweest want er liepen olifanten voorbij, en 1 ervan is een echte sloper want deze heeft ondertussen een halve boom uit elkaar getrokken. Aan de waterhole kwam een nijlpaard uit het water, wat een gegantisch beest is dat toch) goed , wij op pad met de auto. Nu over grind en zandpaden. Toch wel wat dieren gezien zoals impala’s, bokken, giraffen, gnoe’s en heel veel vogels. O ja en natuurlijk een zwerm gieren welke door ons werden gestoord bij het verorberen van een karkas van een of andere bok (Gemsbok). Ze bleven boven ons rond vliegen en in de bomen zitten maar helaas niet teruggekomen om te eten. Zij hebben meer geduld om te wachten dan wij. Dus zijn wij doorgereden. Ook was er een 4x4 route. Deze mocht je alleen rijden met een 4x4 auto. Wel die hebben wij dus, jullie raden het al, die was voor ons. De route was goed te doen totdat de berg in zicht kwam. Een weg tegen de berg op. Moest geen pro’’’’bleem zijn want de bandensporen van voorgangers waren goed zichtbaar.GJ en Mieke voorop. Al vlug werd duidelijk dat het niet zo eenvoudig was. Grote gaten en grote stenen lagen op de weg. De auto had moeite maar het lukte, totdat er 2 hele grote gaten kwamen. Daar hield het op. Wat nu? Wel de heren hadden daar al iets op gevonden. Ze gingen de kuilen vol gooien met stenen. Zo gezegd zo gedaan. De auto had moeite maar het is wel gelukt! Onze eerste flinke obstakel hebben we klein gekregen.
Lekker teruggereden naar de camping en alles in orde gemaakt voor het eten. Net zoals gisteren gaat alles op de braai.
Om 9 uur moesten we ons melden voor de nachtdrive bij de receptie. Het bleek dat we met z’n 4-en waren. Dus het rijk alleen in de jeep. Het was nog lekker warm maar later op de avond bleken onze vesten toch wel van pas te komen. Onze gids Erwin was vreselijk vriendelijk en nog zwarter dan zwart. Hij wist heel veel te vertellen over de dieren. In het begin zagen we nog niet zoveel dieren., maar onze gids stapte opeens uit de auto en we bleken een lekke band te hebben.. Wat nu? Ter plekke vervangen kon niet. In het donker en tussen de wilde dieren. We waren niet zover van het kamp, dus terug. Daar heeft Erwin de band vervangen en kregen wij een heerlijk drankje met een versnapering. En weer terug naar de wildernis. En toen toch best veel dieren gezien. Met een grote lamp wordt er de bush ingeschenen en je ziet de ogen oplichten. Zo zagen we impala’s, gemsbokken, een uil, een springhare of zoiets. Dit is een klein beestje dat lijkt op een kangeroe. Een soort knaagdiertje. Verder zagen we een leeuw op nog geen 3 meter van de auto vandaan. Erg dichtbij dus! Op een gegeven moment stak er een luipaard over! Eindelijk GJ en Mieke moesten die nog steeds aan hun lijstje toevoegen. Een erg leuke rit waarbij we een hoop dieren hebben gezien.
Na de rit liepen we terug naar onze campingplaats en we zagen een schitterende sterren hemel. Dus ook al was het al 12 uur , de fotoestellen gepakt en getracht de sterrenhemel te fotograferen. Een kunst op zich bleek dus. Na wat proberen en natuurlijk schelden omdat het niet ging lukken, hebben we toch foto’s met een sterrenhemel. Daarna in ons bed geklommen en lekker geslapen.

• 13 Oktober 2015 - 17:14

Kevin:

Weer een mooi verhaal. Ben wel een beetje jaloers

• 14 Oktober 2015 - 10:17

A3/Monique:

Hehehehe....eindelijk weer bericht...we zeiden al.....geen internet in de struiken kennelijk....wat een verhaal is dit weer...we hopen wel foto's ook gemaakt van die slopende olifanten en op het droge klimmende nijlpaard, tenslotte heb je al ervaring hoe weg te duiken voor een neushoorn en toch een camara bij je te moeten hebben hahahahaha. Ik begrijp, dat het eerste stukje al een beetje voor klotsende oksels gezorgd heeft. Nou wees eerlijk het zou ook niet leuk zijn als alles van een leien dakje zou gaan toch?? Beetje spanning hoort er bij.....ik mis nog wel erg de foto's hoor.....ik ga gauw werken...ik moet de centen voor onze vakantie nog verdienen....veel plezier daar.