Fietsen door SoWeTo - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu Fietsen door SoWeTo - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Vermaat van der Hoeven - WaarBenJij.nu

Fietsen door SoWeTo

Door: Mieke en Corine

Blijf op de hoogte en volg Vermaat

03 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

De dag begon met een lekker uitgebreid ontbijt buiten in het zonnetje. Met 7 man in de gehuurde auto gingen we op weg naar SoWeTo, waar we een 4 uur duren fietstocht hadden geboekt. We dachten de we de enigen zouden zijn, maar uiteindelijk vetrokken we met ca. 40 man. Wilma die eigenlijk niet mee wilde fietsen, heeft toch maar een TukTuk gehuurd voor 2 uur om ons toch een beetje in de gaten te houden. We zijn onroad en offroad geweest en hebben de echte township gezien zoals het is. Het rijkere gedeelte hebben we niet gezien, maar wel de middle- en low parts. Maar het was geweldig en erg indrukwekkend. Hele aardige mensen die continue gedag zeggen en ook veel kleine kinderen die allemaal high fives wilden. Vooral de meisjes wilden graag op de foto, sommigen hadden zelf hun lippen gestift. Onderweg hebben we lokaal gebrouwen bier gedronken uit de kalebas en ook maispap met kopvlees van een koe, inclusief de snor- en neus haren. Erg appetijtelijk. Uiteraard zijn we bij het huis van Nelson Mandela geweest en hebben die van afstand bekeken. Daarna het monument van Hector Pieterson, de allereerste student die doodgeschoten werd door de politie bij de studentenopstand in 1976. Hierna weer op de fiets voor het laatste stuk, wat wel het steilste stuk was. Niet iedereen was hier gelukkig mee, maar we zijn allemaal goed aangekomen. Bij terugkomst kregen we een heerlijk lunch met brood, vlees en groenten, heerlijk klaargemaakt in stoofpotten. Hier heet dat Potjekos. Nog een tijdje heerlijk in het zonnetje gezeten, voordat we weer op huis aan gingen. Gelijk boodschappen gedaan voor de braai. Nu zitten we heerlijk aan een roseetje. Dadelijk lekker eten en vroeg naar bed, want de wekker loop af om half 4 voor ons volgende avontuur.

• 03 Oktober 2015 - 18:44

Henk Van Egmond:

Het begin klinkt al goed... Heel veel plezier en moois daar!

Hart.groet,
    Ineke en Henk

• 03 Oktober 2015 - 19:10

Marijke:

kopvlees met haren, gruwel. hoe verteer je zoiets.
    veel plezier verder.
    liefs,
    marijke

• 03 Oktober 2015 - 19:19

A3/Monique:

wat een belevenis moet dat zijn geweest, fietsen door Soweto....leuk om te kunnen ervaren hoe het is, de mensen, paden, gebouwen, geuren en natuurlijk dat heerlijke recept....bewaar het recept maar voor mij....morgen vroeg op voor een fantastische ervaring weer....zijn de weersvoorspellingen goed?? ik hoop echt dat er nog foto's komen bij de berichten hoor........

• 03 Oktober 2015 - 21:27

Vermaat En Van Der Hoeven:

Het is erg jammer , maar we krijgen het niet voor elkaar om foto's te plaatsen. De site geeft aan dat ze er zijn maar ze zijn niet zichtbaar.

• 03 Oktober 2015 - 22:19

Pa En Ma Gijswijt:

Lieve allemaal.
    Zo te zien gaat het tot nu toe allemaal goed.
    Is er niemand ziek geworden van de haren die bij het vlees "hoorden".
    We schrijven dit stukje ook om te laten merken dat we de 2 verhalen goed hebben ontvangen.
    Veel plezier en goed zicht bij de ballonvaart,we zien het verslag hiervan tegemoet.
    Het is jammer dat de foto's niet over kunnen komen.
    Veel liefs en groetjes aan iedereen van pa en ma Gijswijt.

• 04 Oktober 2015 - 22:11

Aad En Margriet Groenewoud:

Indrukwekkend he, dat monument. Ben je ook in de binnentuin geweest met die naambordjes? Daar werden wij stil van. En dit is pas het begin!